4 τρόποι για να Συνδυάσετε Κίνηση και Μάθηση

0
258

         

Γράφει ο Βασίλης Γούσης, εργοθεραπευτής s.i., επιστημονικός συνεργάτης Κιβωτού Εξέλιξης

  Σαν  εργοθεραπευτές, γνωρίζουμε τη σημασία της κίνησης, όταν πρόκειται για τη μάθηση. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας και τα παιδιά με δυσκολίες αισθητηριακής επεξεργασίας. Για ορισμένα νήπια και  μικρά παιδιά, είναι σχεδόν αδύνατο να καθίσουν  και να παρακολουθήσουν χωρίς κάποιου είδους κίνηση. Αυτό συμβαίνει γιατί τα αισθητηριακά τους συστήματα είτε δεν έχουν αναπτυχθεί πλήρως  είτε υπάρχει κάποιου είδους αισθητηριακή διαταραχή.

 

Η κίνηση (αιθουσαία εισροή) και άλλοι τύποι αισθητηριακής εισροής(«βαριά σωματική δουλειά» και /ή  ιδιοδεκτικότητα) συμβάλλουν στη ρύθμιση του νευρικού συστήματος, το οποίο επιτρέπει την καλύτερη προσοχή και εστίαση. Πολλοί γονείς  ρωτούν πώς μπορούν να ενσωματώσουν την κίνηση σε μαθησιακές δραστηριότητες. Σε γενικές γραμμές, όταν κινούμαστε μαθαίνουμε, μαθαίνουμε πώς να κάνουμε κινητικό προγραμματισμό, μαθαίνουμε το περιβάλλον γύρω μας και μαθαίνουμε το σώμα μας.

Εδώ  είναι 4 εύκολοι τρόποι για να συνδυάσουμε  την κίνηση και την παραδοσιακή «μάθηση»

  1. Διαδρομές με ‘’εμπόδια’’. -Ενσωματώστε δραστηριότητες μάθησης σε διαδρομές με εμπόδια. Πώς; Βάλτε τα παιδιά να έρπονται  μέσα από ένα τούνελ και να ανακτήσουν τα κομμάτια ενός πάζλ (και στη συνέχεια να φτιάξει το πάζλ). Δημιουργήστε σταθμούς που περιλαμβάνουν άλματα ή στέκεται όρθιος στο ένα πόδι, ενώ περνάει  χάντρες ή ταξινομεί σχήματα.  Δημιουργείστε ένα σταθμό με μαγνητικά γράμματα όπου το παιδί θα πρέπει να σχηματίσει μια λέξη ή μια φράση ανάλογα με την ηλικία και τις ικανότητες του παιδιού.
  2.  «Πιάσε  και πες». Σε αυτό το παιχνίδι, παίρνουν μια κατηγορία και κάθε φορά που πιάνουν την μπάλα πρέπει να αναφέρουν ένα στοιχείο σε αυτή την κατηγορία. Κατηγορίες μπορούν να είναι ταινίες, βιβλία, πόλεις, μέρη του σώματος, αντικείμενα κλπ. Μπορείτε να έχετε ακόμη και τα παιδιά να το κάνετε αυτό σε αλφαβητική σειρά για να γίνει πιο δύσκολο- (π.χ.- κατηγορία Αντικείμενα, Α-αεροπλάνο Β-β).
  3. Ρίψη σχημάτων. Αγοράστε ή δημιουργήστε σακουλάκια διαφορετικού σχήματος – κύκλος, τετράγωνο, τρίγωνο, ορθογώνιο, κ.λπ. βάλτε τα παιδιά να λένε το όνομα ή το  χρώμα  του κάθε σχήματος, καθώς το πετάει σε κάδο ή δοχείο. Για μεγαλύτερα παιδιά, να δημιουργήστε  πιο πολύπλοκα σχήματα- οκτάγωνο, πεντάγωνο, εξάγωνο, κ.λπ. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε γράμματα / λέξεις ή και φράσεις  και τα παιδιά να τα διαβάζουν πριν το πετάξουν στο σωστό δοχείο.
  4. Twister. Το  κλασικό παιχνίδι που επιτρέπει στα παιδιά να κινηθούν, να μάθουν τα μέρη του σώματος τους και να μάθουν το «αριστερά-δεξιά», «πίσω-μπροστά». Μπορούν επίσης να ασκηθούν σε κοινωνικές δεξιότητες, όπως για παράδειγμα η εναλλαγή σειράς.

 

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε μαζί μας στο

 

τηλέφωνο  26650 21186 και στο email: kivotosexelixis@yahoo.gr

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ