Τί είναι η διαταραχή ακουστικής επεξεργασίας (ΔΑΕ);

0
310

Γράφει ο Τάσος Μώκας Λογοθεραπευτής

Είναι δυνατόν ένα παιδί που έχει ελεγχθεί για την ακοή του με τη διενέργεια ακουογράμματος από τον ειδικό ΩΡΛ-Ακουολόγο να έχει προβλήματα στο πώς ακούει στην καθημερινή του ζωή και ιδιαίτερα σε μια πολυπληθή σχολική τάξη;

Η απάντηση είναι ΝΑΙ.

Στις περιπτώσεις που συμβαίνει να δυσκολεύεται το παιδί στο να ακούσει αυτά που του λένε όταν υπάρχει θόρυβος (ο οποίος μπορεί να είναι πολλά παιδιά που μιλούν ταυτόχρονα, ένα τμήμα που κάνει γυμναστική στην αυλή, 2-3 παιδιά που ψιθυρίζουν στο πίσω θρανίο ενώ ο δάσκαλος παραδίδει μάθημα ή κάνει κάποια ερώτηση κ.α) είναι δυνατόν να παρουσιάζει πρόβλημα στον τρόπο που ο εγκέφαλος επεξεργάζεται τις ακουστικές πληροφορίες.

Στις περιπτώσεις αυτές είναι ακόμα πιο συχνή η απόδοση των συμπτωμάτων σε άλλα αίτια, για παράδειγμα ελλειμματική προσοχή, έλλειψη ενδιαφέροντος κ.α.

Η διαταραχή ακουστικής επεξεργασίας είναι δυνατόν να εμφανίζεται και σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ή με αυτισμό.

Η διαταραχή ακουστικής επεξεργασίας δεν είναι τόσο γνωστή στη χώρα μας, όπως συμβαίνει και με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Η σειρά εξετάσεων (δοκιμασιών ακουστικής αντίληψης) στις οποίες πρέπει να υποβληθεί το παιδί για τον αποκλεισμό ή τη διάγνωση της συγκεκριμένης διαταραχής είναι εξειδικευμένες και οι φυσιολογικές τιμές τους διαφοροποιούνται χρόνο με τον χρόνο και μέχρι την ηλικία των 13-15 ετών.

Στις περιπτώσεις που μετά από τη διενέργεια σειράς εξειδικευμένων εξετάσεων διαγνωστεί διαταραχή ακουστικής επεξεργασίας, υπάρχει δυνατότητα παρέμβασης για την αντιμετώπιση της. Όσο πιο έγκαιρα γίνει η διάγνωση τόσο πιο καλά τα αποτελέσματα σε ότι αφορά τη μαθησιακή διαδικασία και κατ’ επέκταση τη σχολική επίδοση.

Η παρέμβαση απαιτεί τη συμμετοχή του λογοθεραπευτή, του ειδικού παιδαγωγό, του εκπαιδευτικού της τάξης, αλλά και του γονιού.

 

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε μαζί μας στο τηλέφωνο 26650 21186 και στο email: kivotosexelixis@yahoo.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ