Γιατί πριν την Ά Δημοτικού πρέπει να μας δει ΩΡΛ γιατρός;

0
1649

Επιμέλεια: Τάσος Μώκας, Εκπαιδευτικός, Λογοθεραπευτής s.i.   Επιστημονικός υπεύθυνος Κιβωτού Εξέλιξης

Μια από τις προϋποθέσεις που κατά βάση δεν τηρούνται από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι η τυπική εξέταση από γιατρό Ωρλ. Δυστυχώς ακόμη και την σημερινή εποχή, παρατηρούμε να φτάνουν παραπεμπτικά σε σχολεία, για το ότι το παιδί ακούει μια χαρά από άλλες ειδικότητες, αλλά όχι από τον γιατρό που είναι ειδικευμένος ώστε να ελέγξει την σωστά την ακοή. Η γλώσσα μας κατά βάση είναι φωνημική (τα γράμματα είναι ήχοι), (π.χ το σύμβολο (β), κάνει όπως το καράβι (ββββ)) και αν ένα παιδί δεν μπορεί να κάνει αυτές τις ακουστικές διακρίσεις, θα δυσκολευτεί αργότερα στις δεξιότητες της γραφής και της ανάγνωσης. Υπάρχουν πολλά παιδιά (π.χ. λόγω άτυπης ωτίτιδας), που να έχουν πρωταρχικές δυσκολίες στην αντίληψη της ομιλίας, των φυσικών ήχων και στις ακουστικές διακρίσεις. Αν υπάρχουν αυτές οι δυσκολίες θα υπάρξουν μεταγενέστερα θέματα και δυσκολίες στην ενδυνάμωση της γλωσσικής και μεταγλωσσικής ικανότητας αυτών των παιδιών. Αυτό συμβαίνει γιατί επηρεάζονται τα εγκεφαλικά κέντρα που αποκωδικοποιούν την ομιλία και τους ήχους.

Τι μπορεί όμως να ελέγξει ο γιατρός που είναι υπεύθυνος για την ακοή;

Ο Ωρλ γιατρός αυτός,  θα το ελέγξει με αντικειμενικές μεθόδους όπως η τυμπανομετρία, οι ωτοακουστικές εκπομπές, το ακουόγραμμα και τα ακουστικά προκλητά δυναμικά. Ανάλογα τις δυσκολίες και την συμπεριφορά του παιδιού, ο γιατρός κρίνει με ποιόν τρόπο θα κάνει τον διαγνωστικό έλεγχο.

Τι μπορεί να μας προβληματίσει όμως επιπλέον ώστε να κάνουμε λίγο νωρίτερα την εξέταση;

  • Δυσκολία στην αντίληψη της ομιλίας σε θόρυβο
  • Δυσκολία στην εντόπιση της πηγής του ήχου
  • Μη σταθερές ερωτήσεις και απαντήσεις
  • Φτωχές μουσικές ικανότητες
  • Δυσκολίες ακουστικού ρυθμού
  • Δυσκολίες στην προσωδία
  • Ζητά να του ξαναπούμε την ερώτηση
  • Δυσκολία στην παρακολούθηση της ταχείας ομιλίας
  • Δυσκολίες στην τηλεφωνική συνομιλία

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ