Πότε υποψιαζόμαστε ότι ένα παιδί έχει μαθησιακές δυσκολίες

0
342

Ένα παιδί είναι πιθανό να παρουσίασει μαθησιακές δυσκολίες όταν παρουσιάζει τα παρακάτω:

  • Παρουσιάζει αμφιδεξιότητα( χρησιμοποιεί άλλοτε το δεξί χέρι και άλλοτε το αριστερό),
  • Δεν γνωρίζει την ηλικία του,
  • Είναι αργό και αδέξιο όταν προσπαθεί να φορέσει τα παπούτσια του, το παλτό του κ.τ.λ.,
  • Δυσκολεύεται να κουμπωθεί,
  • Φοράει ανάποδα τα παπούτσια του,
  • Είναι αδέξιο στην κίνηση( περπατάει, σκοντάφτει, ρίχνει πράγματα κάτω),
  • Δυσκολεύεται στο κουτσό, να στηριχθεί εναλλάξ στο κάθε πόδι, δεν έχει αίσθηση του ρυθμού( να συγχρονίζεται με τη μουσική όταν τρέχει, χτυπά παλαμάκια κ.τ.λ.),
  • Κρατάει αδέξια το μολύβι και δυσκολεύεται να το χειριστεί ( το πιέζει με δύναμη, ακατάστατη εργασία),
  • Δεν μπορεί να μείνει στο περίγραμμα όταν χρωματίζει μια εικόνα,
  • Δυσκολεύεται όταν χρησιμοποιεί ψαλίδι,
  • Αντιστρέφει γράμματα ή αριθμούς όταν γράφει ή αντιγράφει,
  • Δυσκολεύεται να προφέρει όλους τους ήχους/φωνήματα (π.χ. λολόι αντί ρολόι, φάλασσα αντί θάλασσα, ζέντρο αντί δέντρο, θάκα αντί σάκα, κ.α.),
  • Μιλάει μωρουδιακά,
  • Αναμειγνύει τις συλλαβές,
  • Μπερδεύει τη σειρά των λέξεων σε μια πρόταση,
  • Δεν έχει ευχέρεια λόγου,
  • Δυσκολεύεται να βάλει σε σειρά τις σκέψεις του όταν περιγράφει ή συζητάει κάποιο θέμα,
  • Χάνει τον ειρμό και αναλώνεται σε άσχετες λεπτομέρειες όταν διηγείται μια ιστορία ή συζητά,
  • Ξεχνά μια εντολή ή ένα μήνυμα και αναγκάζεται να ξαναρωτήσει,
  • Δεν μπορεί να γράψει σωστά το όνομα του από μνήμης,
  • Δυσκολεύεται να θυμηθεί ποιήματα,
  • Αδυνατεί να μετρήσει ως το 20,
  • Συγχέει τις ονομασίες των χρωμάτων,
  • Αποφεύγει να μιλήσει κοντά στους συμμαθητές του,
  • Βάζει εύκολα τα κλάματα,
  • Μοιάζει δειλό,
  • Αφαιρείται, αργεί να εκτελέσει εντολές,
  • Είναι υπερκινητικό/ υπερδραστήριο,
  • Δυσκολεύεται να καθίσει φρόνιμο και ήσυχο για αρκετή ώρα,
  • Έχει αδύναμη ανοχή στην κόπωση,
  • Παίζει νευρικά με διάφορα αντικείμενα,
  • Δε συγκεντρώνεται, δεν προσέχει,
  • Χάνει γρήγορα το ενδιαφέρον του μεταπηδώντας από τη μια δραστηριότητα στην άλλη,
  • Χάνει συχνά τα πράγματα του κ.α..

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ