Πως θα καταλάβουμε ότι ένα παιδί που θα πάει ‘Α Δημοτικού μπορεί να έχει μαθησιακές δυσκολίες;

0
166

 

 

Επιμέλεια:  Τάσος Μώκας, Εκπαιδευτικός, Λογοθεραπευτής s.i.   Επιστημονικός υπεύθυνος Κιβωτού Εξέλιξης

 

     Πολλές φορές οι γονείς και οι φροντιστές αναρωτιούνται αν το παιδί που φροντίζουν και θα πάει ‘Α Δημοτικού , όταν θα πάει στο σχολείο, σκέφτονται αν θα είναι όπως έχουν σκεφτεί και ονειρευτεί. Υπάρχουν μια σειρά από συμπτώματα που πρέπει να έχουμε στον νου μας και ίσως αν τα δούμε, θα πρέπει να επισκεφτούμε έναν ειδικό για να είμαστε σίγουροι ότι ένα παιδί δεν αντιμετωπίζει μαθησιακή δυσκολία. Αν δείτε κάποια από αυτά τα χαρακτηριστικά τότε πρέπει να είστε σε εγρήγορση:

  • Δεν έχει καθαρίσει με την ομιλία του.

  • Έχει δυσκολίες στα άρθρα, στις καταλήξεις των λέξεων και στην σύνδεση τους(πχ στο, θα κτλ) ή δεν χρησιμοποιεί πληθυντικό αριθμό.

  • Έχει δυσκολίες στις έννοιες (χώρου, χρόνου).

  • Έχει φτωχή μνήμη.

  • Δεν αποστηθίζει παραμύθια και τραγούδια.

  • Έχει δυσκολίες οργάνωσης του προσωπικού του χώρου (δωμάτιο) και χρόνου.

  • Έχει εύκολη κόπωση.

  • Έχει μεταπτώσεις στην συμπεριφορά του.

  • Δυσκολεύεται στις πολυσύλλαβες λέξεις.

  • Δεν έχει κατακτήσει απλές καθημερινές δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης (ντύσιμο, σίτιση, παπούτσια κ.α.)

  • Μπορεί να ζαλίζεται εύκολα.

  • Δείχνει να έχει απλανές βλέμμα ή δείχνει ότι ζορίζεται σε δραστηριότητες που απαιτούν εστίαση με τα μάτια.

  • Παρουσιάζει παρορμητική συμπεριφορά.

  • Δυσκολεύεται σε γρίφους και αστεία.

  • Δεν επαναφηγείται την καθημερινότητα του.

  • Δεν εκφράζει περιέργεια.

  • Δεν ακολουθεί κανόνες και όρια.

  • Δεν ολοκληρώνει υποχρεώσεις και δραστηριότητες.

  • Δεν προσαρμόζεται σε νέα περιβάλλοντα.

  • Δεν εκφράζει ιδέες.

  • Δεν μπορεί να παρακολουθήσει συζήτηση.

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ