Ένα παιδί είναι πιθανό να παρουσίασει μαθησιακές δυσκολίες όταν παρουσιάζει τα παρακάτω:
- Παρουσιάζει αμφιδεξιότητα( χρησιμοποιεί άλλοτε το δεξί χέρι και άλλοτε το αριστερό),
- Δεν γνωρίζει την ηλικία του,
- Είναι αργό και αδέξιο όταν προσπαθεί να φορέσει τα παπούτσια του, το παλτό του κ.τ.λ.,
- Δυσκολεύεται να κουμπωθεί,
- Φοράει ανάποδα τα παπούτσια του,
- Είναι αδέξιο στην κίνηση( περπατάει, σκοντάφτει, ρίχνει πράγματα κάτω),
- Δυσκολεύεται στο κουτσό, να στηριχθεί εναλλάξ στο κάθε πόδι, δεν έχει αίσθηση του ρυθμού( να συγχρονίζεται με τη μουσική όταν τρέχει, χτυπά παλαμάκια κ.τ.λ.),
- Κρατάει αδέξια το μολύβι και δυσκολεύεται να το χειριστεί ( το πιέζει με δύναμη, ακατάστατη εργασία),
- Δεν μπορεί να μείνει στο περίγραμμα όταν χρωματίζει μια εικόνα,
- Δυσκολεύεται όταν χρησιμοποιεί ψαλίδι,
- Αντιστρέφει γράμματα ή αριθμούς όταν γράφει ή αντιγράφει,
- Δυσκολεύεται να προφέρει όλους τους ήχους/φωνήματα (π.χ. λολόι αντί ρολόι, φάλασσα αντί θάλασσα, ζέντρο αντί δέντρο, θάκα αντί σάκα, κ.α.),
- Μιλάει μωρουδιακά,
- Αναμειγνύει τις συλλαβές,
- Μπερδεύει τη σειρά των λέξεων σε μια πρόταση,
- Δεν έχει ευχέρεια λόγου,
- Δυσκολεύεται να βάλει σε σειρά τις σκέψεις του όταν περιγράφει ή συζητάει κάποιο θέμα,
- Χάνει τον ειρμό και αναλώνεται σε άσχετες λεπτομέρειες όταν διηγείται μια ιστορία ή συζητά,
- Ξεχνά μια εντολή ή ένα μήνυμα και αναγκάζεται να ξαναρωτήσει,
- Δεν μπορεί να γράψει σωστά το όνομα του από μνήμης,
- Δυσκολεύεται να θυμηθεί ποιήματα,
- Αδυνατεί να μετρήσει ως το 20,
- Συγχέει τις ονομασίες των χρωμάτων,
- Αποφεύγει να μιλήσει κοντά στους συμμαθητές του,
- Βάζει εύκολα τα κλάματα,
- Μοιάζει δειλό,
- Αφαιρείται, αργεί να εκτελέσει εντολές,
- Είναι υπερκινητικό/ υπερδραστήριο,
- Δυσκολεύεται να καθίσει φρόνιμο και ήσυχο για αρκετή ώρα,
- Έχει αδύναμη ανοχή στην κόπωση,
- Παίζει νευρικά με διάφορα αντικείμενα,
- Δε συγκεντρώνεται, δεν προσέχει,
- Χάνει γρήγορα το ενδιαφέρον του μεταπηδώντας από τη μια δραστηριότητα στην άλλη,
- Χάνει συχνά τα πράγματα του κ.α..